Velké přípravy na rekonstrukci a stěhování Operačního střediska Policejního prezidia

Datum: 29.01.2014 | Autor: mjr. Ing. Jana Macalíková

Operační středisko Policejního prezidia čeká v tomto roce velká změna: rekonstrukce a stěhování. Nové prostory se pro operační důstojníky, kteří doposud sídlí v Olšanské ulici, začínají připravovat v budově Policejního prezidia. 
 

Přestavba se uskuteční ve dvou rovinách – technologické, jejímž cílem je modernizace hardwaru i softwaru, a stavební. Z toho důvodu prezidium vyhlásilo 21. ledna 2014 zakázku na dodavatele potřebných stavebních úprav (informace k této zakázce jsou k dispozici na elektronickém tržišti www.softender.cz).Vzhledem k tomu, že se účastníme projektu, který vede k integraci všech operačních středisek, prošla větší či menší rekonstrukcí už téměř všechna krajská operační střediska.   

Systém operačního řízení v policii tvoří čtrnáct Integrovaných operačních středisek krajských policejních ředitelství, operační střediska útvarů s celorepublikovou působností a operační středisko Policejního prezidia. Na operačním středisku policejního prezidia při dvanáctihodinové směně pracuje celkem šest operačních důstojníků.
 




Pracovníkem operačního střediska nemůže být každý. Musí to být policisté, kteří z jedné strany umí rychle a odpovědně rozhodovat, z druhé by měli být empatičtí s oznamovateli, kteří právě prožívají velkou psychickou zátěž, jsou v ohrožení, v krizi. „Na operační střediska přijímáme policisty, kteří u policie slouží nejméně šest let. I tak ale musí absolvovat několikatýdenní specializační kurz. Operační odbor ale nezajišťuje pouze obsluhu tísňové linky 158,“ vysvětluje vedoucí operačního střediska Policejního prezidia ČR plk. František Habada a pokračuje: „Operační důstojníci mají stále aktuální informace o pohybu hlídek v terénu, koordinují je, podílí se na řízení policie v daném teritoriu i na dopravním zpravodajství.“
 


Buďte struční, konkrétní, cílem je „nezavalit“ operačního důstojníka záplavou nerelevantních informací.



Na rozdíl od okresních či krajských středisek má operační odbor policejního prezidia na starost koordinaci činnosti policistů především u akcí, které přesahují územní působnost jednotlivých krajských ředitelství. „Soustřeďujeme informace o bezpečnostní situaci v celé republice a zajišťujeme informační tok v policii i na ministerstvu vnitra. Nedílnou součástí je i spolupráce se zastupitelskými úřady, stálými službami ministerstev, celní správou, vězeňskou službou, generálním ředitelstvím HZS, Armádou ČR a dalšími institucemi,“ vysvětluje plukovník Habada. 

Hlavním cílem rekonstrukcí je sladění Národního informačního systému celého Integrovaného záchranného systému a dosažení ještě větší efektivity operačního řízení. Nové technologie napomáhají policejní službě jak v každodenních situacích, tak u mimořádných krizových událostí. Budování operačního střediska je totiž součástí projektu „Jednotná úroveň informačních systémů a operačního řízení a modernizace technologií pro příjem tísňového volání základních složek IZS.“  To jednoduše řečeno znamená, že podobné technologie budou mít i záchranáři, hasiči a další složky integrovaného systému a naše spolupráce se tím podstatně zrychlí a zdokonalí. Ukončení projektu, který z 85 % financují evropské fondy, se plánuje na polovinu roku


foto: policie.cz

 

Ohodnoťte článek počtem hvězdiček

Zaujal Vás tento článek? Nebo se Vám článek nelíbil? Ohodnoťte hvězdičkami.

0 / 5

Související články

Přidej komentář




Váš příspěvek do diskuze: