Nová svodidla se spodní pásnicí zmírní následky pádů motorkářů při nehodách
Na Blanensku byla v polovině měsíce listopadu nainstalována nová „motorkářská“ svodidla se spodní pásnicí, která mají motorkáře lépe ochránit v případě dopravní nehody. Svodidla mají totiž zabránit podjetí těla motocyklisty pod svodidly a tak jeho poranění se o sloupky.
O potřebě těchto speciálních svodidel rozhodli sami motorkáři, kteří jejich instalaci podpořili svojí účastí na preventivní akci Policie České republiky. Podmínkou pro umístění svodidel na Blanensku bylo to, že se akce zúčastní nejméně 300 motorkářů. Nakonec jich přijelo 850.
Nová svodidla rozhodně nejsou v daném úseku umístěna pro to, aby umožnila jezdit motorkářům nepřiměřenou rychlostí. Foto: policie.cz
Svodidla jsou umístěna v jedné ze zatáček na silnici II/379 mezi Blanskem a Šebrovem. Zatáčka byla vytipována policisty na základě statistik dopravních nehod ve spolupráci s Centrem dopravního výzkumu. Při výběru rozhodovalo také to, že v tomto úseku se pohybuje velké množství motorkářů, který tudy nejen projíždí, ale doslova si sem „chodí zajezdit pro zábavu". Instalace nových svodidel je preventivním opatřením, jehož cílem je snížení následků dopravních nehod, zejména ve vztahu k následným zraněním. V úseku rozhodně nejsou umístěna, aby umožnila jezdit motorkářům nepřiměřenou rychlostí.
Komentář, redaktor Michal Misík:
„Alespoň pokus, chtělo by se zvolat. Za posledních deset let v údobí od dubna do poloviny října každého roku se to na tuzemských pozemních komunikacích takzvaně jen hemží jednostopými motorovými vozidly, tento fakt mohl nezaznamenat snad jen velice laxní neřidič. A vyjma občasné apelace na zodpovědný přístup motocyklistů k jejich jízdě jako takové nebylo ze strany úřadů pro teoreticky i prakticky nejzranitelnější účastníky silničního provozu nikdy uskutečněno nic prospěšného. Výmoly, neexistence vodorovného značení, drolící se krajnice, neumetený štěrk po opravách výtluků, vybočené profily svodidel, kluzké dehtové spáry – sezonní kolorit jízdy každého motocyklisty v České republice, který snad již musil nabýt přesvědčení, jako by zde hrála prim jakási neviditelná síla, maje za cíl nadobro nás těchto silničních ´nepřizpůsobivých´ zbavit. Jen málokdo si i dnes dovede představit rozdílnost důsledků ztráty kontroly nad vozidlem zapříčiněnou nekvalitou vozovky, tj. že přinejhorším převržený kelímek s kávou v případě automobilu může v případě motocyklu vyústit v naprostý kolaps adheze a závažnou havárii, nehledě na skutečnost, do jaké míry dotyčný danému úseku přizpůsobil rychlost své jízdy. A proto je chvályhodné, že se v intencích vedoucích činitelů PČR a správ komunikací konečně objevila snaha věnovat se ´otázce motorkářů´ v ohledu práce pro ně, alespoň takovouto formou pasivní ochrany, a nikoliv proti nim vyvoláváním masové hysterie o zákeřném nebezpečí, jež v rytmu generalizace vykresluje každého jedince na motocyklu jako nesvéprávné individuum toužící páchat přestupky a trestné činy již ze své mrzké podstaty. Problematiky však nejsou takříkajíc černobílé, i mezi motocyklisty, stejně jako v každé řekněme sociální skupině, se podobní jedinci samozřejmě vyskytují.“
foto: KTM press, policie.cz
Ohodnoťte článek počtem hvězdiček
Zaujal Vás tento článek? Nebo se Vám článek nelíbil? Ohodnoťte hvězdičkami.
Související články
- Chráněným územím Šumavy s podplukovníkem Vladimírem Žaloudkem z policejního prezídia.
- Policista? Nejen otravný „polda“
- Dopravní akce nejen v rámci organizace TISPOL
- Motocykly u Policie České republiky – rychle a soběstačně
- Poznej „svého“ policistu: policejní uniformy v České republice a jinde v Evropě
- Elektrické motocykly pro LAPD